logo
  • English
  • ไทย
  • Log In
    Have you forgotten your password?
logo
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • ไทย
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. 1. Schools / Colleges
  3. Graduate School (GS)
  4. GS: Theses / Independent Studies
  5. แผนธุรกิจส่งออกเครื่องเบญจรงค์ไทยสู่ตลาดโลก
 
Options

แผนธุรกิจส่งออกเครื่องเบญจรงค์ไทยสู่ตลาดโลก

Publisher(s)
University of the Thai Chamber of Commerce
Date Issued
2011
Author(s)
Kamolwutthipong, Nantarat
Other Contributor(s)
University of the Thai Chamber of Commerce. Graduate School
Abstract
ธุรกิจส่งออกเครื่องเบญจรงค์ไทยภายใต้แบรนด์ “Glamour gift” เป็นธุรกิจการส่งออกผลิตภัณฑ์เครื่องเบญจรงค์ ผลิตภัณฑ์มีจุดเด่นคือลวดลายที่มีเอกลักษณ์เฉพาะตัว สีสันที่สวยงาม ติดทนนาน และคุณภาพของเบญจรงค์ที่ผ่านกรรมวิธิการเผาด้วยอุณหภูมิที่เหมาะสม ทำให้เครื่องเบญจรงค์มีความทนทาน ทำให้ผลิตภัณฑ์แบรนด์ Glamour gift ดึงดูดใจแก่นักสะสม ซื้อไปเป็นของขวัญ หรือนำไปประดับตกแต่ง ชาวต่างชาติที่มาเที่ยวประเทศไทยมักให้ความสนใจกับผลิตภัณฑ์เครื่องเบญจรงค์ไทยเป็นอย่างมาก นิยมซื้อกลับไปของขวัญ ใช้ในครัวเรือน หรือนำไปตกแต่งบ้าน ทั้งนี้เพราะจุดเด่นเฉพาะตัวของเครื่องเบญจรงค์ไทยที่มีลวดลายที่สวยงาม อ่อนช้อย สีสันสดใส บ่งบอกได้ถึงความเป็นไทย
Subject(s)
Enterpreneurship
Degree Level
masters
Degree Department
School of Engineering
Degree Grantor
University of the Thai Chamber of Commerce
Access Rights
public
Rights
This work is protected by copyright. Reproduction or distribution of the work in any format is prohibited without written permission of the copyright owner.
Rights Holder(s)
University of the Thai Chamber of Commerce
Bibliographic Citation
Nantarat Kamolwutthipong (2011) แผนธุรกิจส่งออกเครื่องเบญจรงค์ไทยสู่ตลาดโลก.
File(s)
 2523abstract.pdf (92.86 KB)
 2523fulltext.pdf (980.39 KB)
  View More
Views
63
Last Week
3
Acquisition Date
Mar 31, 2023
Downloads
197
Last Week
2
Acquisition Date
Mar 31, 2023
google-scholar
  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Send Feedback
University of the Thai Chamber of Commerce
Powered by DSpace-CRIS