Options
แนวทางการเพิ่มรายได้ค่าธรรมเนียมและบริการของธนาคารออมสิน สาขาเดอะมอลล์ นครราชสีมา.
Publisher(s)
University of the Thai Chamber of Commerce (UTCC)
Date Issued
2563
Author(s)
ภารวี เหง้าพรหมมินทร์.
Other Contributor(s)
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย. สาขาวิชาการเงิน.
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย. คณะบริหารธุรกิจ.
Abstract
การศึกษาแนวทางการเพิ่มรายได้ค่าธรรมเนียมและบริการของธนาคารออมสิน สาขาเดอะมอลล์ นครราชสีมา วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัญหาที่ส่งผลทำให้รายได้ค่าธรรมเนียมและบริการลดลง และเพื่อศึกษาแนวทางเพิ่มรายได้ค่าธรรมเนียมและบริการให้มียอดที่สูงขึ้น โดยใช้วิธีการแบบสอบถามลูกค้า จำนวน 200 คนและสัมภาษณ์ผู้บริหาร จำนวน 2 ท่าน ของธนาคารออมสิน สาขาเดอะมอลล์ นครราชสีมา ในการเก็บข้อมูล เนื่องจากรายได้ค่าธรรมเนียมและบริการของธนาคารออมสิน สาขาเดอะมอลล์ นครราชสีมา ย้อนหลัง 3 ปี ที่ผ่านมา (ปี 2561-2563) มีอัตราการเปลี่ยนแปลงที่ลดลง ผลการศึกษา พบว่า ผู้ใช้บริการธนาคารส่วนใหญ่เลือกใช้บริการด้านระบบดิจิทัลมากยิ่งขึ้น จึงทำให้ผู้ใช้บริการธนาคาร ส่วนใหญ่ไม่เดินทางมาที่สาขาเพื่อทำธุรกรรม ดังนั้นธนาคารควรมีการประชาสัมพันธ์ผลิตภัณฑ์ทางด้านออนไลน์ เพื่อเพิ่มช่องทางการนำเสนอข้อมูลด้านต่าง ๆ ของธนาคารและเข้าถึงกลุ่มลูกค้าให้ได้มากที่สุด ให้พนักงานช่วยกันประชาสัมพันธ์ผลิตภัณฑ์ทางด้านออนไลน์ให้มากยิ่งขึ้น อาทิ การแชร์ข้อมูลผ่านทาง LINE, FACEBOOK เป็นต้น เพื่อให้ข่าวสารข้อมูลของธนาคารได้อยู่บนโลกออนไลน์เข้าถึงกลุ่มลูกค้าได้ โดยสะดวกและรวดเร็ว เมื่อลูกค้าสนใจในตัวผลิตภัณฑ์พนักงานสามารถแนะนำและสามารถออกไปบริการ ลูกค้าตามที่นัดหมายไว้ เพื่อให้ลูกค้าเกิดความพึงพอใจและทางธนาคารได้ผลิตภัณฑ์ของธนาคาร รวมไปถึงรายได้และค่าธรรมเนียมที่เพิ่มขึ้นด้วย ซึ่งเป็นส่วนหนึ่งในการเพิ่มรายได้ค่าธรรมเนียมและบริการให้กับธนาคารได้
Study on ways to increase fee income and services of the Government Savings Bank The Mall Nakhon Ratchasima Branch. Objective to study the problems that resulted in the reduction of fee and service income and to study ways to increase fee income and services to have a higher amount. By using a questionnaire of 200 customers and interviewing 2 executives of the Government Savings Bank The Mall Nakhon Ratchasima branch to collect data. Due to fees and service income of the Government Savings Bank The Mall Branch Nakhon Ratchasima for the past 3 years (2018-2020) has a reduced rate of change. The study found that the majority of bank users opted for digital services more. Consequently, most of the bank users do not come to the branch for transactions. Therefore, banks should promote their products online. To increase the channels of presenting information on various aspects of the bank and reach as many customers as possible Let employees help promote products online more such as sharing information via LINE, FACEBOOK, etc. So that the bank's news and information are available online to reach customers easily and quickly. When customers are interested in a product, staff can make recommendations and can go out to serve customers as scheduled. To make customers satisfied and the bank can get the bank's products including increased income and fees This can be a part of increasing fee and service income for the bank.
Description
การศึกษาค้นคว้าอิสระ (บธ.ม. (การเงิน)) -- มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย, 2563.
Degree Grantor
University of the Thai Chamber of Commerce
Access Rights
Public
Rights
This work is under copyright of University of the Thai Chamber of Commerce (UTCC). Reproduction or distribution of the work in any format is prohibited without written permission of the copyright owner.
Rights Holder(s)
University of the Thai Chamber of Commerce
Bibliographic Citation
ภารวี เหง้าพรหมมินทร์. (2563). แนวทางการเพิ่มรายได้ค่าธรรมเนียมและบริการของธนาคารออมสิน สาขาเดอะมอลล์ นครราชสีมา.
File(s)
Views
25
Last Week
1
1
Acquisition Date
Sep 21, 2023
Sep 21, 2023
Downloads
126
Last Week
14
14
Acquisition Date
Sep 21, 2023
Sep 21, 2023