logo
  • English
  • ไทย
  • Log In
    Have you forgotten your password?
logo
  • Communities & Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • ไทย
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. 1. Schools / Colleges
  3. School of Business (BA)
  4. BA: Conference Papers
  5. การกำหนดกลยุทธ์ในการขยายฐานลูกค้าในอุตสาหกรรมกุ้งแช่แข็งเพื่อส่งออก กรณีศึกษาของบริษัท ซีฟู้ด จำกัด
 
Options

การกำหนดกลยุทธ์ในการขยายฐานลูกค้าในอุตสาหกรรมกุ้งแช่แข็งเพื่อส่งออก กรณีศึกษาของบริษัท ซีฟู้ด จำกัด

Journal
Proceedings of the 3rd UTCC Graduate Research Conference 2008: "Multi-disciplinary Research Papers"
Conference
The 3rd UTCC Graduate Research Conference 2008
Publisher(s)
University of the Thai Chamber of Commerce
Date Issued
2008
Author(s)
อัจฉริยา ยอดเพ็ชร์
สิริพันธ์ ดีศีลธรรม
Other Contributor(s)
University of the Thai Chamber of Commerce. School of Business
Abstract
บริษัท ซีฟู้ด จำกัด เป็นบริษัทผลิตกุ้งแช่แข็งเพื่อส่งออกกุ้ง ไปยังประเทศอเมริกา ญี่ปุ่น และยุโรปเป็นสำคัญ ปัญหาที่บริษัทประสบคือ ปัญหาการส่งออก เนื่องจากตลาดโลกมีการแข่งขันที่สูง มีมาตรการด้านการกีดกันทางการค้า ในด้านของภาษี และการกีดกันทางการค้าที่ไม่ใช่ภาษี รวมถึงปัญหาค่าเงินบาท ซึ่งส่งผลต่อยอดขายลดลง ต้นทุนสูงขึ้น และส่วนแบ่งการตลาดลดลง
Subject(s)
Business (General)
Access Rights
public
Rights
This work is protected by copyright. Reproduction or distribution of the work in any format is prohibited without written permission of the copyright owner.
Rights Holder(s)
University of the Thai Chamber of Commerce
Bibliographic Citation
อัจฉริยา ยอดเพ็ชร์, สิริพันธ์ ดีศีลธรรม (2008) การกำหนดกลยุทธ์ในการขยายฐานลูกค้าในอุตสาหกรรมกุ้งแช่แข็งเพื่อส่งออก กรณีศึกษาของบริษัท ซีฟู้ด จำกัด.
File(s)
 5392fulltext.pdf (536.91 KB)
Views
3
Acquisition Date
Apr 2, 2023
Downloads
13
Acquisition Date
Apr 2, 2023
google-scholar
  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Send Feedback
University of the Thai Chamber of Commerce
Powered by DSpace-CRIS